اجتماع بزرگ فعالان قرآنی در حرم امام رضا(ع) 
کد خبر: 4122852
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
همزمان با عید مبعث برگزار شد؛

اجتماع بزرگ فعالان قرآنی در حرم امام رضا(ع) 

همزمان با عید مبعث، اجتماع بزرگ فعالان قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حرم امام رضا(ع) به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز،  امروز ٢٩ بهمن‌ماه، اجتماع بزرگ فعالان قرآنی مشهد به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار کرد: بعثت آغاز نزول قرآن و رسیدن پیام‌های آسمانی و هدیه خداوند به مردم و بهترین روز برای یادآوری اهمیت و جایگاه بزرگ قرآن کریم است که 1400 سال راهنمای انسان‌های دارای فطرت خداجو بوده و آن‌ها را به سرمنزل کمال راهنمایی کرده است.

شریعتی‌نژاد بیان کرد: دشمنان برای مبارزه با اسلام و جایگاه پیامبر بزرگ اسلام تلاش کرده‌اند تا نور قرآن را کم فروغ کنند، اما امروز شاهدیم که دشمنان اسلام و بشریت برای اینکه بتوانند مردم را از راه هدایت دور کنند با جسارت به قرآن اهانت می‌کنند و این وظیفه ما مسلمانان است تا با قرآن تجدید میثاق کنیم و اجازه ندهیم پیام انسان‌ساز قرآن و جایگاه این چراغ هدایت کم‌فروغ و مهجور بماند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در روز مبعث زیباترین کار اجتماع بزرگ فعالان قرآنی و خانواده‌های قرآنی برای تجدید میثاق با فرهنگ قرآن است تا این اتحاد را به گوش جهانیان برسانیم.

شریعتی‌نژاد اضافه کرد: شهر مقدس مشهد ٣٠ هزار فعال قرآنی دارد که در کانون‌های قرآنی مشهد از جمله دارالقرآن‌ها، مساجد و مراکز قرآنی حضور دارند و در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، هنرهای قرآنی و سایر رشته‌ها با قرآن فعال هستند و امروز برای همگرایی بیشتر در این مراسم حضور دارند.

در ابتدای این مراسم ضمن تلاوت کلام‌الله مجید توسط حمیدرضا احمدی‌وفا و پخش بیانات قرآنی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی به بیان ارزش‌های قرآنی پرداخت، سپس بیانیه اجتماع عظیم فعالان قرآنی مشهد قرائت شد و حاضران عهد و پیمان بستند تا همواره پاسدار ارزش‌های قرآن کریم باشند و در تمام شئون زندگی از این کتاب وحی استفاده کنند.

حسن ختام این مراسم نیز تجلیل از سیدمرتضی سادات فاطمی صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، جواد پناهی و محمدجواد رجایی قاری و مؤذن بارگاه منور رضوی و از پیشکسوتان قرآنی بود، همچنین از خانواده‌های قرآنی سیدعلی مؤمنیان حافظ کل و دارای سه قلوهای حافظ قرآن، حجت‌الاسلام حسینی پدر دوقلوی حافظ قرآن و خانواده گریوانی حافظ کل قرآن نیز تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha